-sannaandersson-

Alla inlägg under oktober 2011

:(

Av sanna andersson - 29 oktober 2011 15:38

har inte bloggar på as längee.... javet men jag har verkligen inte haft tid.... kommer nog lägga ner bloggen :( kanske bloggar i morgon. har inge blogg lust. föööörlåååååttttttttt <3



Av sanna andersson - 16 oktober 2011 19:30

dårlig uppdatering , javet men jag ha inte haft nå internett sen vi flytta in ..... alltså sen i fredags så.... jag tävla i lördags på nekter och kom 2.a av 5 tro jag..... men det blev en blå rosett iaf :) idag va jag på birsta m ebba och jag köpte , kofta,sporremmar,hår.f mm..... och nu ska jag kolla på tv och sen fixa lite inför i morgon `skola`sen blire stallet :) ska verkligen försöka blogga allt jag kan,,, men skolan tar as mke tid... har typ ingen fritid längre...satt.... men nu ska jag sluta klaga.


bild i repris;

    


/s

Av sanna andersson - 12 oktober 2011 16:14

Vad heter hästen? sonja
Tycker du att den ska heta något annat? njea
Vad kallar du hästen?
 olika 
Vad kallar andra hästen?
 sonja?
Hur gammal är den? 9
Vilket år/månad/dag föddes den? 2002

Vilken färg har den? brun
Har den några tecken?  svarta strumor  
Hur hög i mankhöjden? venne
Är det ett sto/valack/hingst?sto
Vad är det för ras? tysk ridponny

Har du tävlat den i hoppning? ja
Vilka klasser/hur högt? 80cm
Är den tävlad i dressyr?
 ja
Vilka klasser? -venne , jag ha tävlat LB1an iaf
Är den tävlad fälttävlan? ne?
Vilka klasser?- 
Är den tävlad i trav? ne
Är den tävlad i galopp? ne
Är den tävlad i något annat? venne
Har den tävlat in några pengar? venne
Hur mycket?-

Har hästen championatspoäng? -
Hur högt har du hoppat med den? 80 elr högre
Är hästen bra på dressyr? jarå
Hur är den i skritten? snäll men lite seg
Hur är den i traven?  rolig men rätt så slö
Hur är den i galoppen? bra steg men jäkligt seg om man inte är bestämmd-
Kan den skänkelvikningar?  ja
Kan den öppna/sluta? ja
Kan den galoppombyten?ja

Är hästen pigg? nja
Är hästen trög? ja
Är hästen stark? ibland
Är hästen het? nej
Bockar den? haha ja i galoppen om man lägget till spöt xD
Har du bockat med den?
 ja
Stegrar den? ne
Har du stegrat med den? nja.. kan man nog inte säga men som bruka studsa :P
Sparkar den bakut?
 ibland
Har du sparkat bakut med den? mm
Skenar den ofta med dig/andra? nej
Har du skenat på den? njaa...
Är den tittig? nej!
Har du badat tillsammans med den? ne :( . men jag har badat hon :D
Har ni hoppat tillsammans? jaaaa :P
Har ni galopperat på en äng tillsammans? japp

Hoppar hästen bra?jaå

Gillar den att hoppa?jaa :)
Har den bra hoppteknik? ja , ja trk de 
Hur högt brukar du hoppa med den?50-80
Hur ofta hoppar du den? nje
Hur är den när den rids ut?glad, pigg och snäll
Tycker den att det är kul? ja , hon älskar att få komma ut i skogen
Blir den piggare eller trögare än på banan när ni rider ut? mke piggare i skogen

Står hästen i box?ja
Hur mycket och vad äter hästen?  hö
Går den i hagen varje dag? ja!
I en stor eller liten hage?jäkligt stor
Hur länge går den ute per dag? ca halv 9 till halv 4?:P
Gillar den att vara ute i hagen? jarå
Har den vindskydd i hagen? ne , men massa träd och skog

Hur ofta rids hästen? varje dag .. utom fredag
Är det en svår eller lätt riden häst? lagom
Är hästen snäll i stallet? jarå
Kan hästen stå lös i stallet? ne
Måste hästen vara uppbunden?ja 
Är hästen lättlastad? jarå
Är den snäll att klippa? jarå
Vad har den för sadel/sadlar?
 allraond
Vad har den för benskyd/benlindor just nu
? benskydd fram vid hoppniing
Vad har den för bett just nu?3 delat .. tro ja :P
V
ad har den för täcken just nu? inget nu men till vinter så.. vintertäke.

Tror du att hästen gillar dig? jarå :)
Har du märkt något som tyder på att den gillar dig? mke
Gillar du hästen?såklaaaart!  

Nämn en sak som är - med hästen
: allt
Nämn en sak som är + med hästen: hon blir sååå seg att jag vill grina iblandxD
Har ni många minnen tillsammans?  massor, underbara minnen <3
Har du någon gång sagt "jag älskar dig" till hästen: varje gång och är m henne ! :)



gjorde en sånhär för att jag inte orka blogga .. :P men nu ska jag plugga :) 


/s  

Av sanna andersson - 8 oktober 2011 21:18

chacha.


han inte blogga igår.. idag hjälpte jag ebba m jouren och så red jag idag oxå. ut m ebbba, det va faktiskt as tråkigt . när vi kom till stallet igen så galopperade vi lite på volten :) imorgon har jag jouren OCH barnridningen :O jobbigt? men jag orka inte blogga mer nu . jag bloggar antagligen i morgon efter stallet elr på måndag :) 


/s  

Av sanna andersson - 7 oktober 2011 14:39

chacha.


inte på bloggat på ett tag, javet .. ha inte haft tid elr lust... jag ha vare m maja ganska mke i veckan alla dagar utom idag och i onsdags ? tro ja...jag red iimondags oxå , vi hoppade då och ja hade clapton , gick väll bra mn vi hoppa ganska lågt... typ 60-70... nu ska jag städa åt sixten och städa mitt rum .. noga. 

 idag tro jag att vi ska åka till allsta och fixa där .. få se om ja orka.... men ska gå nu . bloggar i morgon. och jag har jouren på söndag :/ och jag ska rida i morong på min älskling... håller på med en film som kommer upp nån gång :D få se om jag rider ut med ebba elr om jag rider på stora och jobbar med lite övergångar :) ska gå nu .


här kmr en bild på maja och moi för ett tag sen :P


   men söta :s  

och en gullig bild på maja och nektar ( hästen som maja rider ) om ni vill veta så tog jag bilden :P

Av sanna andersson - 5 oktober 2011 18:50

så df få det bli bilder ist för inlägg :D 


             som sagt. NORMALA <3

hej

Av sanna andersson - 3 oktober 2011 21:31

hejdå.


               bästavän.<3

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kategorier

klocka

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards